Twitter

Follow Ep_Meijer on Twitter

dinsdag, november 14, 2006

Vraag en aanbod

Geachte heer Bolzwetser,

Tot mijn spijt moet ik u berichten dat de firma Pup-it geen brood ziet in uw uitvinding. Pup-it is, zoals u wellicht weet, groot geworden met hygiënische schoonmaakdoekjes en aangezien de consument nog steeds graag bereid is om grif het honderdvoudige te betalen van wat zo’n velletje aan materiaal kost, zouden we dat graag zo houden. We zien dan ook niets in uw idee van een multifunctioneel papiertje, dat zowel als toiletpapier, keukenrol, zakdoek en als poetslap gebruikt kan worden. Meneer Bolzwetser toch! Voor je het weet verzanden we in oorlogsomstandigheden en gaan we de krant weer oneigenlijk op het toilet gebruiken! De consument anno 2006 eist verscheidenheid, hij wil zich afzetten van de massa door een aanzienlijk deel van zijn budget te bestemmen voor zaken die zijn life style onderstrepen. De firma Pup-it bedient hem op zijn wenken, mag ik wel zeggen, met een keur aan artikelen in de sfeer van (persoonlijke) hygiëne. Mag ik u in dit kader wijzen op ons prachtige nieuwe tuinkruidendessin, voor onze keukenrollenrange? En dan heb ik het nog niet eens over onze nieuwe generatie personal papieren zakdoekjes gehad. Wilt u er bloemetjes op of vliegtuigjes? Logt u in op onze website en u kunt uw papieren zakdoekjes voor een meerprijs van slechts 1 Euro 49 geheel naar eigen smaak laten bedrukken. U ziet, de techniek staat voor niets.
Om kort te gaan, meneer Bolzwetser, ben ik het met u eens dat zuinigheid een deugd is. De suggestie als zouden we de consument geld uit de zak kloppen, wijs ik echter resoluut van de hand. We leven in een vrij land en niemand is verplicht om producten van Pup-it te kopen. Goed, we besteden jaarlijks inderdaad tonnen om onze prominente plaats in de schappen van de supermarkt te behouden, maar dat doet de concurrentie ook. Dat die concurrentie moordend is, hoef ik u niet uit te leggen, want Pup-it is heus niet het enige bedrijf dat, om u te citeren, ‘misbruik’ maakt van basale menselijke behoeften.
Ik wens u succes met uw uitvindingen.

Hoogachtend,

Bill Crooke, PR-manager Pup-it.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Een sche(r)ts van de realiteit. Wrang, zeker met als achterliggende gedachte dat het inderdaad zomaar zo (kan) gebeurt(en).
Bill Crooke... Schitterend omschreven weer Ep!
Ook je linkjes blijven geweldig gevonden, anders dan de doorsnee.

Anoniem zei

Schitterend weer! En inderdaad, die linkjes vind ook ik erg origineel gevonden.

Ep Meijer zei

Dank jullie. Het is erg leuk om dit soort stukjes te schrijven, hoor. En het plaatsen van die links is ook erg grappig om te doen.