Twitter

Follow Ep_Meijer on Twitter

maandag, november 27, 2006

Hoe verniel je een bushokje?

Beste Rita,

Ik schrijf je niet in de hoedanigheid van geschorste ex-topambtenaar, maar als verontruste burger. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, we denken weliswaar dat het kwaad in burka’s gehuld gaat, maar het grootste gif sluimert wellicht onderhuids. Jij, Rita, hebt als geen ander pogingen gedaan om Nederland te behoeden voor de radicalisering die de komst van al te veel buitenlanders nu eenmaal met zich meebrengt. Daarmee is bewezen dat je je gewicht in goud waard bent (bij wijze van spreken dan, anders krijgen we mot met de Nederlandsche Bank, vanwege de inflatie). Intussen heeft het grootste gevaar al die tijd pal onder onze neuzen op de loer gelegen.
Er is een nieuwe generatie webloggers opgestaan, Rita, al is die naam eigenlijk teveel eer voor de ettertjes waar ik het over heb. Het zijn misfits die weigeren de verantwoordelijkheden te aanvaarden die bij volwassenheid horen. In plaats van zich te schikken en een fatsoenlijke baan te zoeken, blijven ze aan de zijlijn staan en schoppen ze tegen alles wat heilig is in deze maatschappij. Ze noemen zichzelf bohémiens, maar hun puberale, van narcisme druipende stukjes komen in wezen op hetzelfde neer als een groepje geestelijke leeftijdsgenoten dat een bushokje vernielt. Toch hebben we alle reden om deze dreiging serieus te nemen. Deze webloggers ondermijnen het gezag en ze trekken een toenemende lezersschare. Hebben we niet een hacker in dienst die hen het leven wat lastiger kan maken?
Wees er overigens van verzekerd dat ik dit niet schrijf omdat ik toevallig aandelen Campina in mijn portefeuille heb.

Hoogachtend,

Sicco de Quadsteniet, geschorste topambtenaar (64,8 kg, weer zonder Waltraut)

PS: Nog gefeliciteerd met je winst op Rutte. Meid, hoe doe je het toch?

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Yup, ik heb hem dan ook gelinkt als zijnde Anarchisme ten top...

Mijn oren klapperden overigens, wat ècht een kunststukje is daar ze van normaal formaat zijn, toen ik hoorde dat Rita de meeste VuVuDuh stemmen binnen had gehaald.
Oh boy...

hans zei

Aardig mens,die Verdonk.Begrijp de commotie rond haar persoon niet goed.

Ep Meijer zei

Bij sjoelvereniging PIG (Precies In het Gaatje) zoeken ze nog een aardig mens als penningmeester. Iets voor Rita?

Anoniem zei

Zoek andersoort BOL (Bouw Opzichter Polen) Profiel vertoont verdacht veel overeenkomsten, mailtje aan wagen? Mir

Anoniem zei

Aandelen Campina? Campina is een coöperatie, dat wil zeggen niet beursgenoteerd!

Ep Meijer zei

En dat geloof jij?

Anoniem zei

Rita bij PIG? nee,dan lijkt mij Campina een geschikter klimaat voor haar.Qua temperatuur bedoel ik.