Twitter

Follow Ep_Meijer on Twitter

vrijdag, november 10, 2006

Stem-wijzer

Misschien is het u ontgaan, maar er zijn verkiezingen op komst. Dus is het weer tijd geworden voor de traditionele Groeten uit de goot-stemwijzer.
Ten eerste dient u zichzelf af te vragen waarom u überhaupt stemt. Doet u dat met het algemeen welzijn van de Nederlandse bevolking in het achterhoofd of heeft u louter het eigenbelang voor ogen?
Het is belangrijk om goed over deze vraag na te denken. Immers, je kunt op papier wel voor integratie zijn en zo, maar wat nou als er een Turkse familie bij u in de straat komt wonen? Daar gaat mogelijk uw overwaarde, terwijl u verdorie net een serre aan het huis wilde bouwen! Wat voelt u echt als men aan de hypotheekrenteaftrek tornt? Kortom, wat kiest u als puntje bij paaltje komt?
Voor mensen die zo eerlijk zijn om op dit moment toe te geven dat ze uit eigenbelang stemmen: hen verwijzen we door naar de VVD, de partij bij uitstek voor egoïsten. Rutte laat zijn ballen weliswaar niet genoeg zien, maar u kunt ervan verzekerd zijn dat hij dollartekens in zijn ogen heeft en dat diens partij ferm aan de kant van de bovenmodale inkomens staat, wat er tijdens en na de formatie ook gebeurt.
Tweede vraag: gelooft u dat de Bijbel, op zich een boek, een gewoon boek dat tweeduizend jaar geleden geschreven is, vandaag de dag nog gebruikt kan worden om over belangrijke zaken te beslissen?
Zo ja, vervoegt u zich bij de kleine Christelijke partijen. Er zijn er nog twee, geloof ik. Geen idee waar het verschil in zit, hoe mediageniek die Rouvoet zich ook gedraagt. Trek als vrouw voor de zekerheid geen lange broek aan en zet de tv op zolder, voor het geval dat de ouderlingen binnen komen vallen. Dan zit je er snor tot de ultieme verkiezing: het Laatste Oordeel.
Stelling drie: u vindt Nederland te vol en het ligt aan de buitenlanders, want die verdommen het om zich aan te passen.
Bent u het hiermee eens, stemt u dan op Geert Wilders, ’s werelds eerste kaketoe die zich succesvol als een mens wist te vermommen, of kiest u zo’n andere engerd die populisme met politiek verwart.
Wie hebben we nu nog over? De idealisten en de pragmatici.
Aan hen de vraag: houdt u van puzzelen? Een stem op Bos kan zo maar een stem betekenen op een coalitie tussen de PvdA en het CDA. Valt uw keuze daarentegen op Groen Links of de SP, kan er een impasse ontstaan en groeien de kansen op een rechts (minderheids)kabinet.
Je zou bijna zeggen dat er maar twee opties overblijven: D'66 en de Partij voor de Dieren. Dat hoort u mij echter niet beweren. Ik zou zeggen: laat uw hart spreken op 22 november.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Kloten online...hehehe...
Op Rutte's ballen zit ik niet te wachten eerlijk gezegd. Zò wanhopig ben ik nu ook weer niet...
De bijbel,tja, nee dus.
Qua kaketoe heb ik genoeg aan mijn kippie, dus ook die meneer en consorten vallen af.
Idealisme lijkt inmiddels een naïef goed geworden, dus ook daar mijn nee. En dan heb ik het CDA nog niet eens bij name genoemd, brrr...
Ik denk dat ik dan maar voor kippie's belang ga.
Wie weet ook niet.

Anoniem zei

Ik zou zeggen laat je hart altijd spreken of dat nou 22 nov is, of 3 april, of 23 juli. Als we dat allemaal meer zouden doen hebben we de heren politici ook niet meer nodig. Want hart staat voor liefde, liefde voor solidariteit en is dit niet waar de wereld naar hunkert. Hoe er ook gestemd gaat worden als de mensen niet meer vanuit hun hart gaan leven zal geen enkel kabinet de problemen kunnen oplossen.

Ep Meijer zei

Helmaal waar van dat hart. Kort het commentaar wat in en het kan zo op een tegel.

Anoniem zei

Even proberen:

Alleen het hart kan het verstand doen verstommen. De politiek is het verstand, het hart de mens. Waar gaten vallen, kunnen wij ze opvullen.

Als dat wat is en je staat er volledig achter mag je het op een tegeltje zetten en verkopen. Het gaat om de boodschap niet om wie er (het meest) aan verdiend.

Anoniem zei

p.s Hoe kan ik je persoonlijk bereiken want ik kan je e-mail nergens vinden!!

P.T.M. Bakker
Hengelo ov.

Ep Meijer zei

epmeijer@zonnet.nl