Twitter

Follow Ep_Meijer on Twitter

maandag, november 27, 2006

Dood aan Black & Decker!

Wat doet een gemiddelde Nederlander in het weekeinde?
Niet wat ik de afgelopen 48 uur heb gedaan, zoveel staat wel vast. Het begint er al mee dat ik geen auto meer heb om te wassen, sinds die door de belastingdienst in het openbaar werd verkocht. Niet dat mijn Mondeo voordien met een regelmatige wasbeurt vertroeteld werd, laat staan in het weekeinde. Zinloos, want het ding (ja toch?) wordt toch vanzelf weer smerig, zeker in dit jaargetijde. Nog even en dan gaat Rijkswaterstaat weer met pekel strooien en is het helemaal bal. Mijn advies: ga niet meer naar uw werk, want daar wordt uw auto vies van.
We waren bij de manier waarop een gemiddelde Nederlander zijn life style invult tijdens het weekeinde. Is de westerse variant op de peniskoker eenmaal gewassen en ingevet, dan moet er geklust worden. Ik weet niet wie de heren Black en Dekker zijn en of ze nog leven, maar wat mij betreft mogen ze meteen tegen de muur, desnoods postuum. Dan komen ze weer met zo’n nieuwe vlakschuurmachine: de muis. Met zo’n handig kliksysteem. Auto schoon, hup, daar gaat het al naar de bouwmarkt, als lemmingen! En dan de hele zaterdagmiddag lang de buurt terroriseren met de teringherrie die zo’n muis maakt. Je vullingen gaan er op den duur van zeer doen. Doe-het-zelven zou verboden moeten worden, op straffe van een lynchpartij door de naaste omwonenden.
Gelukkig is het nu herfst, want in de lente en de zomer moeten er ook nog dieren geroosterd worden, in de tuin, zodat iedereen kan meegenieten. De lucht is zwanger van verbrand vlees en, naarmate het bier en de wijn rijkelijker vloeien steeds luidruchtiger, schreeuwen van onbehouwen buurmannen en gilletjes van opgewonden buurvrouwen. Tot diep in de nacht. Saskia Noort, eat your heart out. Haar volgende boek heet ‘de barbecue’, wedden?
Dan breekt de zondag aan. Sommigen gaan ter kerke, twee keer zelfs als je niet beter weet. Een enkeling leest de zaterdagkrant bij het ontbijt. ’s Middags wordt er bij familie op bezoek gegaan, een vader neemt zijn zoon mee naar een voetbalwedstrijd, rond vijven worden flessen wijn ontkurkt en gaan er toastjes met Boursin rond, een gezin gaat met een taxi naar de snackbar.
Afijn, vul maar in. Het lijkt werkelijk in niets op wat ik het afgelopen weekeinde heb gedaan.

(Wordt vervolgd)

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Als je maar wèl genoten hebt...

Anoniem zei

Ik klus altijd alleen met een multifunctionele design schroevendraaier van Jean des Bouvier.Een witte,ja!
Onder toezicht van mijn twee honden Blek&Dekker (ik zweer het)
Mijn vorige honden heetten Sam&Dave en de volgende worden C&A.
Wat ik eigenlijk bedoel is dat ik weer uitermate genoten heb van je column. Wannneer komt er overigens eens een echte krant voor jou?

Ep Meijer zei

Voor (witte) schroevendraaiers is dispensatie te verkrijgen, Paco. Even naar het gemeentehuis en het formulier 'Uitzonderingen DHZ-wet' invullen. Waar die krant blijft? Een kwestie van tijd, lijkt me.