Twitter

Follow Ep_Meijer on Twitter

woensdag, november 22, 2006

Pedofielenpartij wint spectaculair in Arnhem

Net komt Tim thuis, de 13-jarige, bloedmooie zoon van mijn vriend Benz, waar ik momenteel te gast ben. Op zijn Arnhemse school, vertelt hij, waren vandaag ook verkiezingen georganiseerd, want jong geleerd is oud gedaan.
'En,' vragen we, 'wat heb je gestemd?'
'De Pedofielenpartij,' antwoordt hij met een stalen gezicht.
Benz en ik kijken elkaar aan.
'Wát zei je?'
'Niet echt natuurlijk,' zegt Tim. 'De pedo's stonden niet op de lijst. Jammer hoor. Als we er wel op hadden mogen stemmen, weet ik zeker dat ze gewonnen hadden bij ons op school.'
Schaterend begeven Benz en ik ons naar het stemlokaal om onze democratische plicht te vervullen.
'Wat heb je gestemd?' vraag ik achteraf aan Benz.
'Agnes Kant,' antwoordt hij, 'dat is zo'n lekker jong ding.'
Zo zien jullie maar weer, jongens en meisjes, de appel valt nooit ver van de boom.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Meneer Meijer toch.

Bij dezen, in de eerste termijn, wil ik u vragen hoe u het in uw hoofd haalt om ruimte bieden aan opvattingen die niet in onze samenleving thuishoren.

Hoogachtend,

ir. S. Dequadsteniet, ex-topambtenaar (62,8 kg, na seks)

Ep Meijer zei

Meneer Dequadsteniet,

Soms is werkelijkheid sterker dan fictie.

Met vriendelijke groet,

Ep Meijer (63,7 kg, na noedelsoep)

Anoniem zei

Agnes, ze heeft ook de mijne gekregen.
Alhoewel ik denk om iets andere redenen dan Benz.
Arme Tim.

Anoniem zei

Geachte heer Meijer,

Mijn tweede termijn: toch blijf ik het van smakeloosheid getuigen om zo badinerend om te gaan met de pijnlijke kwestie van pedofilie als u dat doet.
Waarom blijft u mijn naam trouwens maar fout schrijven?

ir. S. de Quadsteniet (64,2 kg, na koteletjes in mintsaus)

Ep Meijer zei

Geachte heer de Quadsteniet,

U begrijpt het niet, hè? Dit is een typisch staaltje puberhumor. Echt iets voor jongeren om een taboe op de hak te nemen. Dat dit taboe dan ook nog pedofilie is, maakt de ironie compleet. Hans Teeuwen had het niet kunnen verzinnen.
En nou niet verder zeuren. Ga lekker wat met Waltraut klooien in plaats van me van mijn werk te houden.
Hartelijke groet,
Ep

Anoniem zei

Leuk Ep!

Mir, wekelijks een kilo
minder...bouw.