Twitter

Follow Ep_Meijer on Twitter

woensdag, november 29, 2006

Geen krijgsgevangenen

De motor sputtert. Na een maand waarin mijn energie niet op leek te kunnen, hangt er zomaar ineens lood aan alles wat ik doe. Ik slaap en slaap, maar blijf doodop. Onmiddellijk slaat ook de schaamte weer toe. Durf ik wel naar de Jumbo zo meteen? Misschien zien de mensen de wanhoop in mijn ogen.
Ik zoek mijn heil bij beproefde rituelen. Ik douche en scheer me, trek schoon ondergoed aan. Ik trakteer mezelf op een extra kopje Lavazza met Friese Vlag Goudband, zet muziek op. Ik speel een paar potjes Spider Solitaire met vier kleuren, surf wat over het Internet. Niets helpt, niet echt. Eigenlijk is er maar één manier om dit te doorstaan: ik moet de rit uitzitten, diep weggedoken in mijn schulp. Verzet is zinloos. Depressiviteit maakt geen krijgsgevangenen.
Gelukkig geeft La Verdonk ’s middags een persconferentie.
‘Uniek, dames en heren, uniek!’ kwijlt ze. ‘550.000 mensen, dames en heren, 550.000 mensen!’
Ritaatje in Wonderland. Zoveel domheid en machtswellust in één persoon is sinds Benito Mussolini niet meer vertoond. Dank je, o domina van de potsierlijke rechtlijnigheid, wat ben ik blij dat er nog wat te lachen valt vandaag de dag.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

't Is alleen jammer dat het lachen als een boer met kiespijn is...

Anoniem zei

In dit geval een hoer met kiespijn.
Maar zelfs bij de VVD zelf is la Verdonk nu even welkom als een hoerentent in de Efteling

Ep Meijer zei

En dan hebben we het nog niet eens gehad over de ruim een half miljoen mensen (?) die hun voorkeursstem aan HM Verdonk gegeven hebben.

Anoniem zei

Inderdaad, dat is gewoon eng....

Anoniem zei

Verdonk had via het ondergronds verzet een generaal pardon beloofd, ook aan hen die hier 50 jaar geleden geboren zijn.
Want die laatste categorie was er opeens ook niet meer zekere van of ze kon blijven.
Al die bange zieltjes die hier kwamen schuilen tegen bommen, granaten en rassenhaat hebben met een zucht van verlichting op Verdonk gestemd.
Want het kan toch niet zo zijn dat deze mevrouw, zonder een flinke reprimande te krijgen, zoveel haat en dommigheid mag uitspreken?