Twitter

Follow Ep_Meijer on Twitter

vrijdag, november 17, 2006

Vitamine L

Je zou bijna vergeten dat dit weblog als een real life soap begonnen is. Hele trouwe lezers zullen zich bijvoorbeeld afvragen hoe het met Natasja is. Dat weet je dus nooit met haar. De laatste keer dat ik La van Dongen zag was afgelopen zaterdagavond, toen ze een vriendje kwam voorstellen op mijn slagzij makende zolderetage. Dat doet ze altijd als het voor haar gevoel serieus dreigt te worden. Zelfs de mannetjes zijn er al aan gewend.
‘Hé, vriendje van Natasja!’ riep Sietse op een gegeven moment.
‘Hij heet Bert,’ zei ik nog.
Bert was glad van de tongriem gesneden, maar hij rookte niet en dus stonden Natasja en ik de keuken blauw te walmen. Ik vond haar gespannen en dat klopte wel, gaf ze toe en ze somde allerlei redenen op: mot met haar ouders, omdat ze haar baan had opgezegd, haar opa over wiens gezondheid ze zich zorgen maakte, de oorontsteking die Cindy, één van haar twee honden, had opgelopen. Kon ze maar naar Rome! Daar zou alles beter zijn.
‘Je moet je niet blindstaren op een stad,’ merkte ik op, ‘ook dromen worden vanzelf sleur.’
Nou, Natasja wilde echt weg, als ik dat maar wist. Weg van haar ouders, weg van haar exen, weg van alles. Anders maakte ze er een einde aan. En ik was toch bereid om op haar huis te passen?
'Nou dan.'
‘Vluchten helpt niet,’ zuchtte ik, 'je kunt niet voor jezelf weglopen.'
Intussen was het met nog geen woord over het artikel in de Telegraaf van die zaterdag gegaan, dat waar ik vol van was natuurlijk. Natasja wilde gewoon aandacht, schoot me te binnen, net als iedereen. Vitamine L. Ik gaf haar een knuffel, maar ze voelde als een ijspegel. In een flits werd ik me bewust van de wanhoop, niet alleen die van mezelf, maar ook die van Natasja en alle andere mensen zoals zij en ik, de rondjes die door vierkante gaatjes moesten worden gepropt, de pijn die dat deed. Hoe ik net als Natasja op een wonder hoopte, hoe dat wonder ineens een stuk dichterbij was gekomen dankzij het artikel in de Telegraaf. Hoe ongrijpbaar dat wonder desondanks bleef.
‘Weet je?’ vroeg ik, ‘het gaat om het hier en nu.’
‘Ja, weet ich,’ beet Natasja me in het Limburgs toe, ‘maar dat hier en noe is kut!’
‘Het is wat je ervan maakt,’ zei ik zacht, maar op dat moment kwam Bart de keuken in gestormd.
‘Sietse heeft alweer van Bert gewonnen met Star Wars-racers!’ juichte hij.
Dat verbaasde me niets.

9 opmerkingen:

Ep Meijer zei

Dit stukje heb ik hier dan wel neergezet, maar ik weet helemaal niet of u dat wel leuk vindt. Moet het lachen, gieren, brullen blijven of mag ik u bij tijd en wijle vervelen met impressies uit de goot? U mag het zeggen.

Anoniem zei

Een mix van beiden heeft mijn interesse, maar ik ben niet de enige lezer.
Weg... Vitamine L, ik wil het ook, allemaal.
Ik hoop dat je wonder doorzet Ep.

Ep Meijer zei

Wat een lief commentaar weer, dank je.

Anoniem zei

Is Paco ziek?

Ep Meijer zei

Ik vrees het. Mijn hele fanclub gehalveerd!

hans zei

Ja,dat 'weg willen'he? Het is maar net welk gen je hebt..probeer het positieve te zien van dat
onrust-gen..wat het ergens toch is.
Je zou toch in geen duizend lichtjaren warme gevoelens bij een dagelijks persoonlijke file-melding kunnen krijgen (in je opel)..en dat 35 jaar lang.

Nee,je moet je niet blindstaren op een stad..steden waar je de hoogste victorie hebt gekraaid,kunnen bij een volgend bezoek een bijkans onoverkomelijke somberheid bij je teweeg brengen.
De schaduw van het kruis van The Scene krijgt op een hotelkamer ineens een heel andere lading als in zo,n stad alleen nog maar de gebouwen hetzelfde zijn.

'ook dromen worden vanzelf sleur'
Hartgrondig mee oneens!!
Je moet de fase gewoon herkennen en wachten tot het overgaat.
Tomorrow never knows.
Groet.

ps.Leuke naam La van Dongen..type Van Dongen transport eens in Ep..
als ik een wagen zie gaan ervaar ik hoofdpijn,stress,liefde,nostalgie,
ongelofelijk eigenlijk,waar ik door dat bedrijf allemaal terecht ben gekomen..met Porto gedurende 7 maanden als mooiste hoogte en diepte punt.
ps.2. ben halverwege 'de regels'
je humor..prachtig. (zeg maar haha)

Ep Meijer zei

Schrijf een verhaal, getiteld 'Porto', Hans. Ik duld geen tegenspraak. Laten we zeggen 1500 woorden, max. Laat ons pieken en dalen zien.
Verder: je hebt gelijk, dromen moet, altijd. Tomorrow never knows indeed. En de werkelijkheid vraagt erom.

hans zei

Kan ik je buiten deze ook ergens een vraag stellen Ep? Voordat ik 1500 woorden ga intoetsen?
Een mail adres ofzo,of zie ik dat over het hoofd?
Groet.

Ep Meijer zei

epmeijer@zonnet.nl