Twitter

Follow Ep_Meijer on Twitter

maandag, december 11, 2006

Vernulling

Statistieken, ik kan me er helemaal in verliezen. Mijn hersens moeten namelijk altijd wat te doen hebben. Vroeger bijvoorbeeld, en route op de Autoroute, hoefde ik maar een bord met ‘Lyon, 367 km’ te zien of ik rekende al tot op de minuut precies uit hoe lang het met de gemiddelde snelheid die ik tot dan toe had opgebouwd zou duren voor we er waren.

Dankzij Internet is mijn hoofdrekenen danig bestoft geraakt. Ik heb wel iets anders te doen. Dagelijks besteed ik vele minuten met allerlei lijstjes en probeer ik er chocola van te maken. Zo lees ik dat mijn weblog tot nu toe 1.314 bezoekers heeft getrokken. Van hen zijn er 722 twee keer komen kijken, 216 deden dat drie keer en 118 vier keer. Maar dan komt het: de echt trouwe bezoekers, zij die vijf of meer keren langs zijn gesurft, verdwijnen na een tijdje spoorloos. De teller springt althans telkens weer op nul.

Wat gebeurt er met mijn trouwe lezers, is de invloed van lieden zoals Boris Rotoptimov dan toch groter dan ik al vreesde?

Er is maar één conclusie mogelijk: iedereen die het gore lef heeft om mijn weblog meer dan vijf keer aan te klikken, krijgt in het holst van de nacht bezoek van een peloton soldaten. De zondaars worden uit hun huizen gesleurd en op een afgelegen plek gefusilleerd, nadat ze eerst hun eigen graf hebben mogen graven. Alle sporen van hun bestaan worden meedogenloos uitgewist. Niemand heeft het nog in de gaten, want de schaal waarop het gebeurt is klein.

Weest u gewaarschuwd: teveel stukjes van Ep Meijer kunnen vernulling tot gevolg hebben.

12 opmerkingen:

Anoniem zei

Tot nu toe houdt mijn barricade stand.

Ik ben dan ook geweldig.
Een doorzetter.
Oftewel, een geweldige drammer.
Euh...
Hm.

hans zei

Of levensmoe,dat kan ook nog.

Anoniem zei

Dat is enorm confronterend Hans...en shit, je zou wel eens gelijk kunnen hebben.

hans zei

Niet te zwaar graag,zeer goed gekruide kip uit de oven kan je de zin in het leven weer helemaal terug brengen.
Ep moet eens ophouden met die noodle-soep.Daar zit niks in.

Anoniem zei

Was het Baudelaire of Balzac die riep dat mooie boeken en gedichten niet verkopen ? Wellicht wacht mooie blogspots als dezen een eender lot. Groeten uit Lyon

ps waar treft u in hemelsnaam een bezoekers-statistiek aan op blogspot? voor mij nog altijd onvindbaar

Ep Meijer zei

Merci, Erick, ik blijf hopen op een kassucces. Lyon? Vandaag was ik er bijna in mijn blog.
Voor de statistieken van deze blogspot, gelieve helemaal naar beneden te scrollen.

Anoniem zei

Hans, Mijn kip zit geen vet aan, die blijft dus uit die oven. Tenzij zij een hapje van de aldaar aanwezige soortgenoot denkt te kunnen bemachtigen.
Ook noodles lust zij graag.
Hm, wat niet eigenlijk? En toch zo mager...

Ep, je ziet het bij mij. Een hoop slap gelul en af en toe wat naakt werkt. Verwacht alleen dan niet te veel van je bezoekers. Enkele juweeltjes daargelaten.
Maar dat zijn dan ook de èchte lezers.

Anoniem zei

Eric,was het niet de grote filosoof Jan Smit, die dat zei?
Overigens,Ep, houd ik stand.

Monique zei

Ik ben een trouwe bezoeker maar geef nooit commentaar. Ik weet niet waarom, denk dat ik niet zo'n goede schrijfster ben als jullie.

Anoniem zei

Oooh Monique :-)) Wat een onzin, als ik zo vrij mag zijn ;-) (ik denk ook vaak: "ik heb niks toe te voegen vdaag..")
Wat die stats betreft Ep, *mocht* mijnaanwezigehdi uit je stats verdwijnen als terugkerende bezoeker, dan kan het misschien zijn omdat ik mijn Cookies af en toe reset. Anders haal ik teveel reclame onzin binnen. Of...... de Cookie van deze stat-provider verloopt gewoon na 5 bezoeken of x dagen. Als stats met IP-adressen werken, kun je de terugkerende bezoekers vaak wel herkennen.
(Sorry voor de technobabbel, het is mn vak ;-})

Unknown zei

hee die ep,
ben inmiddels een trouwe bezoeker na het stukje in de telegraaf en voel me nu geroepen om te reageren:

je stukjes vind ik echt gaaf en ik blijf je dus trouw lezen .
Op mij hebben de soldaten geen vat want zit relatief veilig in Brazil jouw stukjes te lezen met een lekker vers mangootje!

Ep Meijer zei

Obrigado en smakelijk, Roberto!
Pas trouwens maar op, de arm van Boris Rotoptimov & consorten is langer dan je denkt.