Twitter

Follow Ep_Meijer on Twitter

maandag, december 25, 2006

Kerstongemakken

Geachte heer Duitendief,

Tot mijn spijt kan de firma Santa Cosmetics geen enkele verantwoordelijkheid aanvaarden voor hetgeen zich vanmiddag in uw huiskamer heeft afgespeeld.
U beweert dat de door ons geleverde piek niet alleen uw kerstboom heeft doen kantelen, maar ook op een zodanige manier in uw aquarium terecht is gekomen dat uw Japanse vechtvis Pietje uit het water gelanceerd werd en zich vastbeet in de neus van uw echtgenote Betsy, waardoor een bezoek aan de eerstehulpafdeling van het ziekenhuis noodzakelijk werd, alwaar Pietje slechts met chirurgische middelen zover kon worden gebracht dat hij losliet.

Ik kan me voorstellen dat u zich afvraagt wat u nu met vijf stukken Japanse vechtvis aan moet. Wellicht iets voor op het gourmetstel morgen? Serieus, het verlies van een geliefd huisdier is natuurlijk normaalgesproken al een tragedie, laat staan als het op Kerstavond gebeurt. Gecondoleerd dus met Pietje, ook al omdat het inderdaad moeilijk zal zijn om hem te vervangen, al was het maar in financieel opzicht (onder ons gezegd en gezwegen: wie betaalt er nou duizend Euro voor een vis?!).

Eveneens is het vervelend voor uw vrouw (en tevens voor u, want u moet er mee over straat) dat ze een gedeelte van haar reukorgaan zal moeten missen. Mijn advies: drapeert u een bruine deken over haar heen, steekt u wat takjes in het haar, plakt u een rode feestneus over de wond en de vergelijking met Rudolf the red nosed reindeer gaat heel aardig op. Heeft u tenminste toch nog wat kerstsfeer in huis.

Fijne dagen verder!

Arend Staalgaren, account sub executive Santa Cosmetics Nederland BV.

1 opmerking:

Anoniem zei

Duizend euro voor een vis....tjee, ik heb nog een pakje zalm over. Zou dat wat voor hem zijn denk je? De helft van dat bedrag vind ik ook wel goed, ik doe niet zo moeilijk. Dat is dan om het "zwem-gemis" te compenseren zeg maar...