Twitter

Follow Ep_Meijer on Twitter

woensdag, december 06, 2006

Het einde van de wereld

‘Dames en heren, het ongelofelijke is gebeurd. Onze speciale verslaggever Kevin Kaal heeft in de woestijn van Afghanistan contact weten te leggen met een buitenaardse beschaving. Kevin, over naar jou.’

‘Ongelooflijk is inderdaad het woord, Sjors. Sergeant Bombrief had zojuist zijn record geëvenaard. 148, zoals je weet de maximale score bij sjoelen. Nou ja, en die middag zijn er ook nog eens vijf Talibanvrouwen weduwe gemaakt. Kortom, er heerste een jubelstemming in het Hollandse kamp. Tja, en toen spleet de aarde dus open en vonden we deze, eh, brief. Ik zal hem voorlezen.

Waarde Gezanten van de Galactische Raad,

Onderstaand mijn bevindingen aangaande de vraag of het raadzaam is om de planeet aarde al in dit stadium te koloniseren. Ik zal het kort houden.
Enkele duizenden dagjars hebben we het gepruts nu moeten gadeslaan. Zo langzamerhand wordt toch wel duidelijk dat het helemaal nergens toe leidt. Ja, tot zelfvernietiging. In theorie lijkt het dan ook een kwestie van geduld voor we de planeet aarde zonder bloedvergieten kunnen opeisen. Nog even en alles gaat er vanzelf dood. Dat is juist het probleem. Als we wachten blijft er niets over om te koloniseren. Derhalve stel ik in deze eerste termijn voor om de verovering van de aarde ten spoedigste te starten.

Hoogachtend,

mq. Zic de Quadsteplonjk (gezagsdrager, gewichtsloos)’

‘Hoe serieus moeten we dit dreigement nemen, Kevin?’

‘Ik ben bang heel serieus, Sjors. Maar gelukkig lonkt er ook een glimpje hoop. Naar verluidt is een volslagen onbekende schrijver in onderhandeling met de Galactische Raad, waarvan in de, eh, brief sprake is. We kunnen er eigenlijk alleen maar het beste van hopen.’

‘Wat je zegt, Kevin. En dan nu het weer. Edwina, wanneer ga je nu eindelijk eens met zwangerschapsverlof, sorry, blijft het zo warm?’

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hahaha, vooral die laatste link he...

Ik ben benieuwd naar het besluit van de Galactische raad om te gaan koloniseren.
Als zij ook maar een beetje verstand hebben wachten ze gewoon tot de boel geheel vrij is, zelfvernietigd zogezegd. Dat zal niet al te lang meer duren, en lijkt me verstandiger dan dat er nog ergens een zooitje van ons ongeregelden rondloopt.

Anoniem zei

Ik twijfel ernstig aan het denkend vermogen van de buitenaardsen.Er moet toch behoorlijk wat mis zijn gegaan in je buitenaardse leven wanneer je serieus meent een planeet als de aarde vrijwillig te willen innemen.