Twitter

Follow Ep_Meijer on Twitter

donderdag, januari 25, 2007

De enige goede burger is een gladde burger

Uitzonderingen bevestigen natuurlijk de regel, maar een baard en een snor zie je tegenwoordig alleen nog bij zwervers. Een stoppelbaard heeft iets artistiekerigs en is wel oké. Ga je verder, dan wil je er kennelijk niet meer bij horen. Shaving is behaving.

De man die het verkiest zich nat van zijn baardharen te ontdoen, heeft het veel moeilijker dan menigeen beseft. Miljarden mannen scheren zich dagelijks en vormen dus een enorme markt. Vandaar dat het permanent oorlog is op het scheermesjesfront. Het belangrijkste wapen: innovatie. De consument is nog nauwelijks bekomen van de houder met trilfunctie of daar zitten er ineens vijf, onafhankelijk verende mesjes in. En dan moet het reclamebureau maar weer een nieuwe hijgerige naam zien te verzinnen. Waar houdt de ontwikkeling trouwens op? Bij drie mesjes dacht ik al dat het plafond bereikt was. Ik kan me bijna op de volgende vinding verheugen. Creativiteit kun je de firma's Gillette en Wilkinson in ieder geval niet ontzeggen.

Nu is het vervelende dat de mesjes van de nieuwste generatie niet op de oude houders passen. Wil je het scheergenot van vijf, met lubrastrips en turbo uitgeruste mesjes ervaren, zul je moeten overstappen op het nieuwe systeem. Daarmee komen we bij het grootste probleem: die overstap is kostbaar, want je moet een nieuwe houder kopen. Je kunt er ook voor kiezen om met het oude systeem voort te modderen, maar dan ben je op termijn net zo duur uit, want ook de oude mesjes kosten een fortuin. Ze zijn zo duur dat ze niet eens in de rekken van de supermarkt liggen, maar speciaal bij een balie besteld moeten worden. Da’s lastig, want ik ben wel eens met weliswaar van tractiecontrole voorziene, maar verkeerde mesjes thuis gekomen. 5 voor € 12,95. Echt balen dat het bonnetje dan onvindbaar blijkt.

Ik heb ook zo’n beetje in de goot gelegen, maar ik ben nooit opgehouden me op een regelmatige basis te scheren. Nu doe ik het alweer drie maanden met een Gillette Venus die ik van Natasja gekregen heb. De mesjes – het zijn er slechts drie – zijn nog steeds scherp genoeg.

1 opmerking:

Anoniem zei

Drie maanden met een Gillette Venus, hoe doe jij dat?? Dat lukt mij echt niet...
wèl een vinding hoor, die lubrastrip!