Twitter

Follow Ep_Meijer on Twitter

maandag, januari 08, 2007

Hongeraars uit Holland

Groot nieuws. Ik heb een uitnodiging gekregen van een Keniase omroep. Het is de bedoeling dat ik samen met nog wat andere verschoppelingen naar Nairobi vlieg. Daar mogen we dan meedoen aan de lokale volkssport: hongeren.

In de brief staat verder dat ik niet alleen vanwege mijn fotogenieke kop gekozen ben. Vooral dank ik de uitverkiezing aan de maanden dat ik op noedelsoep en water wist te overleven. Talent voor hongeren kan me daarom niet ontzegd worden. Overigens mogen de andere kandidaten er ook zijn. Adelheid Knipkuut, die al jaren aan anorexia lijdt, is nu al de publiekslieveling.

Nu weet ik niet of er in Nairobi Internetcafé’s zijn, maar ik zal mijn best doen om u van de prestaties van de Hollandse hongeraars op de hoogte te houden. Zelf kan ik er bijna niet op wachten. Boor ik me daar als schrijver in de marge ineens een heuse exportmarkt aan, zeg! Met een beetje mazzel raak ik nog met AIDS besmet ook.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

En wederom een trieste zet van Talpa...

Anoniem zei

<--[if !supportEmptyPara]-->

Anoniem zei

Nouja ;-) zolang je maar niet meedoet aan dat snijtafel-programma...
(ook al zo'n weinig creatieve zet waar ik geen kijkbehoefte bij had, of hoe zou je dat zeggen in de wereld van de kijkcijferstatisteken.)

Ep Meijer zei

Je hoeft er niet naar te kijken, zegt men dan, er zit een knop op je tv. Mij gaat het echter om het feit dat dit soort amusement überhaupt geprogrammeerd wordt. Als die Kenianen straks op de Weissensee verder dan 10 kilometer komen, is het een wonder. Much ado about nothing. Wat doen we volgend seizoen, Wie is de mol in Irak?

Anoniem zei

http://pacopainter.punt.nl/#327589
De tranen springen enz.

Anoniem zei

Ja helemaal mee eens hoor, ik zag dat ge-lijkensnij ook pas toen ik per ongeluk De Wereld Draait Door nog niet had uitgezet, mijn gebruikelijke reactie op het gekakel van Mathijs van Nieuwk.
En dit van dit Keniase schaatsbestaan verneem ik pas dankzij jouw site, ik dacht eerst zelfs dat Klunen in (uit) Kenia een *parodie* was....!
;-)