Twitter

Follow Ep_Meijer on Twitter

dinsdag, januari 09, 2007

The show must go on

‘In verband met belangrijk shownieuws een extra nieuwsuitzending om 22.30 uur,’ flitst er over het beeldscherm.
Wat kan er belangrijk shownieuws zijn, vraag ik me af, kan shownieuws überhaupt belangrijk zijn? Eerst check ik het algemene nieuws op teletekst van SBS6. Een 81-jarige vrouw heeft in haar woonplaats Sluis een ravage aangericht, lees ik. Ze ramde vijf auto’s en reed een telefooncel aan diggelen. Co Stompé heeft de derde ronde van Lakeside niet gehaald, maar wie verbaast dat?

Ik zap naar pagina 120, die met het shownieuws. Kyle Minogue is de best geklede vrouw, staat er. Die had toch borstkanker? Nu ja, er staat nergens dat je niet mooi voor de dag mag komen als je ziek bent. Verder: Ellemieke Vermolen en Gerard Joling gaan een duet opnemen. ‘We weten niet of Ellemieke kan zingen,’ aldus producer Tom Peters. Persoonlijk lijkt het me handig om dat helder te krijgen voor je de studio in gaat, maar goed.

Wat lezen we verder nog? Britney Spears en bijna ex Kevin Federline hebben een voorlopige regeling getroffen voor de kinderen. Papa mag ze drie keer per week bezoeken. Zo zie je maar weer: ook popsterren zijn soms net echte mensen. Hoezo wil iemand dit eigenlijk weten? Het valt me nog mee dat de frequentie waarmee beroemdheden het toilet bezoeken nog niet tot nieuws gebombardeerd is. Nu, exclusief bij Story: een geurstrip met de strontlucht van Jan Smit!

Volgend item: ‘Eddie Zoey terug uit Uruzgan.’ Ja, dat zat er natuurlijk al een tijdje in. Niet dat ik hem gemist had, trouwens.
Ook het laatste showfeitje doet me niet warmer of kouder worden: Marilyn Manson gaat scheiden, amper een jaar nadat hij zijn Dita het jawoord gaf. Als die Manson ook maar een beetje lijkt op zijn act, kan ik me dat levendig voorstellen, maar wat moet ik ermee?

Kortom, wat is er gebeurd in showland dat zo belangrijk is dat je er een extra nieuwsuitzending aan wijdt? Ik kan haast niet tot half elf wachten.

Nu is het zover en komt de aap uit de mouw. Niets extra journaal, het gaat om een reguliere uitzending van Hart van Nederland, met een item dat ook al in het achtuurjournaal van de NOS zat: er is een verdachte aangehouden in de zaak Nicky Verstappen. Fijn voor de nabestaanden, maar ik ben dus mooi genaaid. Daarbij: wat is er in godsnaam shownieuws aan een moord op een elfjarig jongetje?
Binnenkort in dit theater: boer Krelis in omroepland.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Is het grote nieuws aan je voorbij gegaan dat de IJsshow een dag eerder start???????? *cynische grijns*

Ep Meijer zei

Welke van de twee?

Anoniem zei

alletwee!

Ep Meijer zei

Het wordt dus echt tijd dat boer Krelis zich ermee gaat bemoeien.

Anoniem zei

Het wordt hoog tijd! Ik tel nog steeds..

Anoniem zei

Waanzin inderdaad, om dat als shownieuws te bestempelen...
(Twee ijsshows al?? Oh brrr...)