Twitter

Follow Ep_Meijer on Twitter

donderdag, januari 11, 2007

Booming business

‘Vandaag, jongens en meisjes, zijn we te gast bij een kwekerij. Niet zomaar een kwekerij. Want hier worden geen erwten of kerstbomen verbouwd, o nee. Wel een heel bijzonder ander gewas. Naast me staat Gordon Gordelroos en hij weet er alles van. Gordon, laat eens zien wat je in je hand hebt en vertel ons alsjeblieft wat het is.’
‘Nou, dit ziet er dus uit als een zaadje van een snijboon. Maar er groeit dus een BN-er uit.’
‘Goh. Wat heeft zo’n zaadje nou dat een zaadje van een gewone N-er niet heeft?’
‘GGK.’
‘Pardon?’
Grote borsten bij de teefjes, grote mond bij de reutjes en in alle gevallen een kleine herseninhoud, dus. Over het algemeen dan, hè? Want door de inteelt kom je ook allerlei mengvormen tegen.’
‘Juist ja. Is er nou veel vraag naar?’
‘Ze zijn niet aan te slepen. Vanavond alleen al zijn ze op drie zenders tegelijk nodig. Wie is de mol en twee keer dat gedoe op het ijs dus. Zo gaat het dus eigenlijk zeven dagen in de week. Een BN-er wil natuurlijk ook wel eens vrij hebben. Vandaar dat je er dus nooit genoeg kunt opkweken.’
‘Heeft zo’n BN-er nou nog speciale zorg nodig?’
‘Het is een taai gewas dat uit zichzelf woekert. Maar het helpt dus wel als we af en toe wat alcohol en cocaïne bijvoeren. Daar groeien ze dus harder van.’
‘Zit er nou nog ontwikkeling in de BN-er? Ik bedoel, je leest van alles over genetische manipulatie en zo.’
‘Integendeel, dus. We merken dat het product eigenlijk niet plat genoeg kan zijn.’
‘Nou, jongens meisjes, dat was een leerzaam gesprek. Volgende week gaan we een kijkje nemen in een fabriek waar aan de lopende band ambtenaren gemaakt worden.’

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Grinnik....mag ik me naar die fabriek?

Anoniem zei

Jammer dat Boer Krelis daar niet ook even langs is geweest...Of verrast hij ons nog?

sixlog zei

Beste Ep,

Ik vrees dat ik je Vlaamse evenknie ben. Niet zoveel gepubliceerd maar wel een roemruchte zwerfkei in de journalistiek en nu met een eigen blog/log vanuit een Brusselse goot. Voor de rest een ex, twee kinderen en een leeftijd waarop je doorgaans uitbolt. Nee hoor dat doen we niet, wel ze een poepje laten ruiken, weze het in stijl. Ik misbruik je comments omdat ik geen andere mailmogelijkheid vond. Flikker dit er maar uit en kom even piepen bij www.sixlog.be,
Gerrit Six