Twitter

Follow Ep_Meijer on Twitter

zaterdag, maart 31, 2007

Sex sells

Kabouter Plompzak zat op zijn paddenstoel een beetje voor zich uit te turen. Er had zich nog steeds geen huurder voor zijn vakantiehuisje gemeld. Vreemd, bedacht hij, in het echte leven was een tweede variant juist heel populair vandaag de dag. In de virtuele wereld konden mensen zich nog eens echt uitleven, hun dromen waar maken, mooier, slimmer, rijker, nog gemener zijn dan anders.

Dat alles bood het vakantiehuisje van kabouter Plompzak ook. En nog veel meer dan dat. Je moest er namelijk vooral je fantasie gebruiken. En fantasie? Wel, het heelal was nog te klein als je gedachten eenmaal de vrije loop liet.

Hoe langer kabouter Plompzak erover nadacht, des te meer zag hij het in: if you can’t beat them, join them. Zijn vakantiehuisje was een gat in de markt. Maar waar bleven de huurders?

‘Joehoe, Plompje!’

Als dat kabouter DD niet was. Kabouter Plompzak boog zich voorover en keek inderdaad recht in het décolleté van zijn buurvrouw, dat zich ergens ter hoogte van haar navel in de eeuwigheid verloor.

‘Zit je weer te piekeren? Dat moet je niet doen, hoor, daar krijg je maar rimpels van!’
‘Weet je?’ verzuchtte kabouter Plompzak. ‘Ik begrijp het gewoon niet. De vraag bestaat, ik heb voor het aanbod gezorgd. En toch gebeurt er niets.’
‘Je pakt het ook helemaal verkeerd aan,’ antwoordde kabouter DD, ‘de mensen willen niet nadenken, ze willen vermaakt worden.’
‘Maar dat probeer ik toch?’ wierp kabouter Plompzak tegen.
‘Nee, Plompje. Jij houdt ze een spiegel voor. Mensen houden niet van de waarheid. Je moet het anders aanpakken.’
‘Hoe dan?’
Wat dacht je hiervan?’ vroeg kabouter DD schalks en knoopte haar blouse open.
‘Wauw,’ slikte kabouter Plompzak, ‘ik begrijp wat je bedoelt. Het draait om de show. Je moet ze eerst het hoofd op hol brengen. Misschien klikt het dan.’
‘Precies Plompje, maak ze geil. Als je het aan mij overlaat, heb ik jouw vakantiehuisje zo vol.’
‘Eh, wat zijn je voorwaarden?’
‘Kom eerst maar eens naar beneden,’ antwoordde kabouter DD en draaide kabouter Plompzak haar imposante achterste toe. ‘Dan zal ik je eens laten zien hoe lekker voorwaarden kunnen zijn.’
‘Alleen voor de k-kijkcijfers dan,’ bibberde kabouter Plompzak en liet zich van de paddenstoel af glijden.

1 opmerking:

Anoniem zei

DD gaat los!!