Twitter

Follow Ep_Meijer on Twitter

donderdag, maart 29, 2007

Öpslag

‘Dag schat, met mij, je grøte blønde hønnepøn. Nog even över die spaarlampen. Ik wil dat je ze er allemaal weer uit haalt. Niet zörebröre, gewøn doen. En vørtaan ök stöken met de tuindeuren öpen, hør. Trek die dikke trui maar lekker uit en zet de thermöstaat op 24. Zonder trui ben je trøwens helemaal sexy, wist je dat, mijn kleine knösperige knäckebrötje?’

‘Wat zeg je, het parkeerlicht van de Bentley is stökkebrøk? Geen pröbleem, bestel maar een nieuwe. Van het XJ-type, graag. XJ, ja. Xantippe Jöhan. En als je töch bezig bent, we zijn toe aan een zwembad in de kelder, met alle wellness eröp en eraan. Kun je eens wat architecten met de handen laten wapperen? Ö ja, en vergeet niet een beetje hippe beeldend kunstenaar bij het prøject te betrekken. Want het moet natuurlijk wel løk staan.’

‘Nu ik je töch spreek, öns theaterweekendje Lönden kömt te vervallen. Ik heb een privéjet geköcht en daarmee vliegen jij en ik saampjes naar New Yörk. We slapen in de bruidssuite van het Walldörf Astöria. Wat zeg je, zielig vør Anders juniör? Ach, dan laten we hem töch helicöpterskiën in de Röckies?’

‘Ja, je kunt nieuwe börsten gaan uitzøken en die nieuwe böntjas mag je øk bestellen. Ik vind alles best. Vør mijn part begin je een eigen böntjassenlijn. Maakt me niet uit wat het köst. Zeg, kun je je die leuke villa op Capri nög herinneren? Nee, die heb ik niet geköcht. Ik heb namelijk het hele dörp övergenømen. Weten we tenminste zeker dat we öp vakantie een parkeerplaats hebben vør de Ferrari.’

‘Öf er iets met me is? Nee hør. Ik heb alleen net mijn lønöverzicht van 2006 vør me. Maf jöh. Zö goed heb ik het eigenlijk niet eens gedaan. Töch heb ik alweer meer bønus dan salaris. Nu nög zien dat we die 3,7 miljoen öp krijgen, maar dat gaat öns vast wel lukken, hè, lief röndbörstig köttbullartje van me?’

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Monsterlijk en absurd...Het zou niet moeten mogen.

Anoniem zei

maar weer extreem goed neergezet..

Ep Meijer zei

Dank je, Paco, de werkelijkheid vraagt erom.