Twitter

Follow Ep_Meijer on Twitter

dinsdag, april 10, 2007

Sex appeal

Mannen met een kind hebben een enorme aantrekkingskracht op het andere geslacht. Dat is iets biologisch. Diep van binnen zijn vrouwen op de wereld om nageslacht te baren, maakt niet uit hoe. Om te beginnen moet er dus een geschikte man gevonden worden. Evolutie heeft maling aan conventies zoals huwelijk, laat staan monogamie. Het gaat om het beste zaad. Wie is er nu geschikter dan een man die het bewijs dat hij reproductief is, bij zich heeft?

Het bewijs in kwestie heet Bart. We zijn bijna voortdurend in gesprek, hij en ik, en de hele treincoupé geniet mee. We hebben het over van alles en nog wat. Dat hij vindt dat de Waal de Maas is, omdat ik altijd zeg dat een giraf een slurf heeft en een olifant een lange nek. Ik leg hem uit dat we hard gaan, zodra de steentjes naast de baan strepen worden. Minutenlang beschrijven we samen wat je dan weer in die strepen kunt zien. De show gaat maar door. Ik wist dat hij de getallen beheerste, maar vandaag weet hij me te verbazen met de letters die hij al kan lezen. Zelfs de ‘c’ zit erbij. De ‘s’ vindt hij een makkie, want dat is een ‘slangenletter’. Tussendoor stelt hij zichzelf soms zomaar aan één van de toehorende dames voor. ‘Dag,’ zegt hij dan parmantig, ‘ik ben Bart. Ik word op 6 september 5 jaar. Dit is mijn papa Ep en wij gaan naar mijn oma Moep en opa Bert. Ik blijf er 3 nachtjes logeren.’

Telkens als we overstappen hoeven Bart en ik nog net geen kushandjes uit te delen, voor we op het perron weer spitsroeden moeten lopen tussen de goedkeurende blikken door van dames van alle leeftijden.

Op de terugweg besluit ik tot een vergelijkend warenonderzoek. Hoe is het mijn sex appeal gesteld zonder jongste zoon aan mijn zijde?

De conclusie is ontnuchterend, want het verschil is significant. Oogcontact, dat heb ik nog wel, bij de vleet zelfs. Maar naar een glimlach van een vrouw kan ik fluiten. Tjonge, wat mis ik Bart.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Het is niet eerlijk . Andersom is het precies andersom.

Ep Meijer zei

Wat wil je ook, Anne? Het voortbestaan van de mensheid staat op het spel. Mannen moeten hun genen verspreiden en hetzelfde geldt voor vrouwen. Wist je dat de eikel van de penis zo gevormd is, opdat 'hij' de eventuele spermatozoïden van voorgangers en passant uit de vagina schept? De zin van het leven behelst weinig romantiek, vrees ik. Gelukkig hebben we onze fantasie nog, hè, Anne? Persoonlijk heb ik trouwens niets op moeders tegen. Ik ben ook gek op kinderen.

Anoniem zei

Jaaaa, de fantasie, die hebben we allebei ruim voorhanden, gelukkig maar.
Oh en dank je wel voor de beeldende details. Een leuk opstapje voor vannacht.

Anoniem zei

En ook Bart wordt weer groot. Zou hij hetzelfde effect straks hebben met zijn oude, bejaarde vadertje?

Anoniem zei

ik twijfel vreselijk over een reactie ;) Dan ben ik net de advocaat van de duivel: ....wieweet zijn mannen-met-kind wel meer harmless. Het is veel makkelijker allerliefst te glimlachen naar een man-met-kind, want daar zit zo'n fijne vrouw aanvast, dus ..verkeerde interpretaties zijn dan minder snel aan de orde.
Mannen zonder kind zijn (vaak) al snel bang "ze mot wat van me" dus daar kun je als (vrijgezelle) vrouw beter maar niet te glimlachend tegen doen als je indruk wilt maken... ;) Zeker de exemplaren op leeftijd.

Tenminste, zo heb ik het ervaren in mijn vorige leven als vrijgezel ;)
Maar wat Anne zegt geloof ik ook meteen: andersom is het pcies andersom.

Ep Meijer zei

Jammer, hè, dat zelfs een glimlach kennelijk aan (ongeschreven) regels gehoorzaamt. Dus houden we de lippen voor de zekerheid maar strak op elkaar. De smiley's reserveren we voor Internet.
Ik pleit voor een revolutie van de lach!