Twitter

Follow Ep_Meijer on Twitter

vrijdag, februari 16, 2007

Cliffhanger

Hoewel ik me zo klein mogelijk heb gemaakt, lijkt het alsof de regen me stenigen wil. Tenminste zal het onder de grond droog zijn, denk ik als ik het luik optil. Vreemd, geen parfumlucht. Wel iets anders, iets dat ik niet kan benoemen. Mijn ingewanden lijken onder stroom te staan. Er sluimert iets, misschien pal onder me. Is het lokspoor doodgelopen of hoort dit erbij? Ineens krijg ik het warm. Ik laat het luik voorzichtig weer zakken.

De letter P, denk ik. Je kunt er een aanwijzing in zien, maar is dat ook zo? Al mijn exen laat ik de revue passeren. Er is een Paula bij en een Petra. Lang, lang geleden. Nee, zij kunnen het onmogelijk zijn. Wat begint er nog meer met een P? Plato en nog tienduizenden andere woorden en begrippen. Onbegonnen werk. Waarom Plato trouwens? Geen idee, dit alles doet me aan diens grot denken: alles is projectie, we raden maar wat. Feit: de regendruppels doen zeer op mijn kalende kruin. Laat ik nou maar dit hol in kruipen. Even schuilen. Wat is daar nou op tegen?
Nee, ik verlang naar een hete douche en mijn maag knort. Nat ben ik nu toch al. Op naar huis. Ik probeer me te herinneren waar ik mijn fiets ook alweer geparkeerd heb. Het is donker nu. Zal ik hem terug weten te vinden?

Plots gaat een gegrom op en zie ik de lichtbundels van koplampen de volkstuinen aftasten. De auto is al vlakbij en ik schat mijn kansen in. De heg lijkt me beter dan het luik. Zie ik tenminste ook nog wat. In tijgersluipgang zoek ik dekking.

Er rijdt een focking Rolls Royce voorbij! Een Silver Shadow, als mijn ogen me niet bedriegen. Helaas staat de caravan zo dat ik alleen maar kan horen hoe iemand hem aanhaakt. Op de achtergrond slaan de ruitenwissers van de Rolls Royce traag de maat.

Een fractie van een seconde lang brandt zich het profiel van de bestuurder op mijn netvlies als de vreemde combinatie van een Rolls Royce met een caravan voorbij glijdt. Het is een vrouw en geen lelijke, zo te zien. Wat denkt ze nu, dat ze me gevangen heeft? Helaas verblinden de achterlichten me en kan ik geen kenteken herkennen. De bitch. Een beetje met me sollen. Ik begrijp niet waar ze het gore lef vandaan haalt. De volgende keer mag ze een ander zoeken. Wegwezen hier.

Dan zie ik het luik opengaan.

1 opmerking:

Anoniem zei

Gaat hij snel, met een knal? Of voorzichtig dreigend, piepend, krakend, beetje bij beetje, spanningopbouwend...