Twitter

Follow Ep_Meijer on Twitter

dinsdag, mei 22, 2007

Joris Driepinter strikes again

‘Goedemorgen, mevrouwtje, ik ben van de OO, de Opvoedondersteuning. Uit onze gegevens blijkt dat uw dochter Sharon, oud tien jaar, vanochtend zonder ontbijt de deur van het ouderlijk huis is uitgegaan. Klopt dat?’

‘Ja, hoor eens. Ik had me verslapen. Dat kan de beste gebeuren, nietwaar? Maar ik heb haar wel een kapitein Koek voor onderweg mee gegeven.’

‘Dat is een ernstige zaak, mevrouwtje. Beseft u wel wat voor schade u aanricht?’

‘Schade, hoe bedoelt u?’

‘Zonder ontbijt kunnen kinderen zich niet concentreren, ze raken achterop in de klas. Later als ze groot zijn heeft dat grote macro-economische gevolgen. De groei van het systeem zou kunnen stagneren!’

‘Dat zal allemaal best, maar zoals ik al zei, toevallig heb ik me vanochtend verslapen. Normaal eet Sharon altijd een boterhammetje voor ze naar school vertrekt.’

‘Boterhammetje, zei u? Voor een kind van tien is de norm 2,4 sneetjes bruin dan wel 5,2 sneetjes wit brood. En wat krijgt Sharon er te drinken bij?’

‘Thee, als ik tijd heb. Anders net wat er open is.’

‘Net wat er open is? Uw kind hoort verdorie vezels en vitamines binnen te krijgen!’

‘Net zoals vroeger zeker. ‘Drie glazen melk per dag helpen Joris Driepinter door de winter.’ En wat blijkt nu? Melk is niet eens gezond. Sterker nog, melk is ongezond, maar wie maalt daarom als het bestaan van de Nederlandse melkveehouders op het spel staat? Welke lobby zit er nu achter, Bolletje?’

‘Weet u, mevrouwtje, ik zal het deze keer bij een waarschuwing laten en u nog niet tegen de muur zetten. We houden u in de gaten, als u dat maar weet. Het moet maar eens afgelopen zijn met de vrijblijvendheid jegens ouders die de opvoeding van hun kinderen laten versloffen!’

‘En wat is de volgende stap, dat u komt controleren of ik mijn dochter voorlees voor het slapen gaan en zoja, of het de juiste boeken zijn? Houdt u nu eindelijk eens op met te denken dat u de regie heeft. Waar bemoeit u zich eigenlijk mee?! Nederland is Staphorst niet. Gaat u liever boeven vangen. Dag, meneer!’

Geen opmerkingen: