Twitter

Follow Ep_Meijer on Twitter

dinsdag, mei 29, 2007

Intussen in de zandbak

Je hebt niets aan alleen een bam of een reuze. Je moet er stuiters bij hebben en wat planeten zijn ook niet weg. Anders loop je het gevaar in één keer alles kwijt te spelen.

Knikkeren. Bij vlagen doet mijn oudste zoon Sietse eraan. Trots laat hij me dan zijn veroveringen zien. Ze hebben vaak heel andere namen dan toen ik acht was en knikkers mijn grootste bezit waren. Sietse pakt het ook anders aan dan ik destijds. O ja, hij speelt heus wel eens een potje, maar vooral ruilt hij zijn fortuin bij elkaar. Dan verliest hij namelijk niets.

Teletekstpagina 672. Zo’n anderhalf jaar geleden ging ik er bijna dagelijks langs om de ontwikkelingen in de Volvo Ocean Race te volgen. Er deden maar liefst zeven boten mee, waarvan er twee de naam droegen van het trotse vlaggenschip van het Nederlandse bankwezen. Wat kostte dat geintje wel niet? En mij en andere klanten intussen maar bedragen in rekening brengen voor iedere scheet. Nummer 1 won trouwens met overmacht en nummer 2 verspeelde onderweg nog heel tragisch een bemanningslid.

Vandaag moet het consortium van de Royal Bank of Scotland, Fortis en Santander zijn – vijandige – bod op ABN/Amro afronden (of uitstel aangevraagd hebben).

Wat is er in die anderhalf jaar gebeurd, waarom kan mijn bank ineens niet meer zijn eigen, veel te grote broek ophouden?

Sietse weet waarom.

1 opmerking:

Anoniem zei

De wijsheid van een kind, niet omheen te komen en niet uit te vlakken.
Met toch wel pijn in het hart heeft Sunnyboy vorig jaar met konninginnedag zijn groooooote emmer gevuld met knikkers voor een paar centen verkocht...
Of was het mijn hart dat pijn deed?