Twitter

Follow Ep_Meijer on Twitter

zaterdag, oktober 28, 2006

Sparen voor later?

Als we wakker worden, verstoren alleen de condensstrepen van een vliegtuig het ansichtkaartblauw dat ik door het schuine slaapkamerraam zie. Vorig jaar was het eind oktober ook al zo mooi, schiet me te binnen. Zou de klimaatverandering werkelijk zo snel gaan? Ik moet even aan ‘an inconvenient message’ denken, die film van Al Gore, de man die eigenlijk president van de Verenigde Staten had moeten zijn op een zekere elfde september. Hoe zou de wereld er zonder stemfraude in Florida hebben uitgezien? Alsof ik niets anders aan mijn kop heb. Een huisbaas die me op straat wil zetten, bijvoorbeeld, en geen inkomen. Wat een onzin trouwens. Geluk is gratis. Ik ga wat leuks doen met de mannetjes vandaag. Het is weer om erop uit te trekken.
Het trio Schippers doet echter altijd alles tempo doeloe, zodat het ontbijt van croissants en eitjes vanzelf lunch wordt. Tussen de gangen door hebben we pret met een rallyspel op de Nintendo, vooral als Bart de joystick hanteert. Hij weet met de Subaru Impreza pirouettes te beschrijven, die je nog niet eens bij kunstrijden op de schaats tegenkomt. Ook schrijf ik Fred nog een mailtje, want ik heb bij nader inzien al een week niets meer van hem vernomen.
‘Leef je?’
Inmiddels is alarmfase oranje ingetreden: ik moet het zonder vloeitjes van Rizla rood stellen. Wel heb ik nog van die lellen van rijstpapier, uit de tijd dat ik aan wiet verslaafd was. Ik moet er hele lappen vanaf scheuren om er een fatsoenlijk shaggie van te maken en het resultaat brandt en smaakt beduidend minder. God zij dank is er tenminste nog voor een dag of drie, vier espressokoffie, en, minstens zo belangrijk, Friesche Vlag Goudband in huis. Toch denk ik niet eens alleen meer aan het nieuwe pakje shag, waaraan ik eigenlijk liever niet wil denken, als ik op de verzendknop druk. Fred zou in theorie zomaar een overdosis pillen kunnen hebben genomen. Hij krijgt ze, als gecertificeerde misfit, op doktersrecept. Nu ik er zo over nadenk: hij heeft me de afgelopen weken een paar keer verteld dat hij aan het minderen was. Sparen voor later? Het plan ontstaat vanzelf: we gaan vanmiddag naar het outlet center. Daar schijnt een speeltuin te zijn. Kan ik op de heen- en terugweg mooi langs Fred. Wie weet komt het toch nog van een nieuwe buil met shag vandaag, denk ik stiekem.

2 opmerkingen:

Proen zei

He Bro!

Wat een kommer en kwel op je blog. Gelukkig kan ik er de humor ook wel van in zien, maar het is en blijft pathetisch. Alsof je er in zwelgt. Alsof je geniet van je calimero-positie. Zie mij toch eens literair verantwoord over die ellendige wereld schrijven, miskend en berooid, terwijl mij geen blaam treft. Zelfs mijn ontrouwe ex doet het weer met een man dit keer...
Ik ben bang dat je er zo niet uit komt. Tenzij je de huidige situatie als de uitkomst ziet. Ik zou je wel willen coachen wat je literaire werk en andere dingen betreft. Volgens mij hoeft er niet drastisch veel te veranderen; de grootste verandering zit hem in je attitude. Vind ik.

Enfin, Hanneke en ik zijn gisteravond (27-10-2006) teruggekomen van een korte vakantie via Fenno in de Vogezen en PB iets ten zuiden van het Spaanse Sodom en Gomorra, ook wel bekend als Benidorm.

Per 1 december nemen we (vader van Hanneke, zijn vrouw Gita, Hanneke en ik) het Hotel Panoramablick over, het hotel waar we Mamma's 70e verjaardag vierden (zie www.wildewiese.nl of, zojuist 'gekocht': www.hotelsauerland.com). In het kader daarvan gaan Han en ik zelfs trouwen: op 21 november a.s. om 09.00u in Apeldoorn! Je bent uiteraard van harte uitgenodigd. En als wij het voor het zeggen hebben, graag zonder de jongetjes, sans rancune. Vlak daarvoor, op 17 november op precies te zijn, studeert Hanneke af in Nederlands Recht, afstudeerrichting Strafrecht. Wat een nieuws allemaal he. Handen uit de mouwen!

We zijn razenddruk met het regelen van alles en nog wat.

Alle liefs van je broer die het gevoel heeft dat er teveel wordt gedacht en te weinig wordt gevoeld in het Limburgse.

Jeroen

Proen zei

ps http://proen.blogspot.com/

Doen we het dit keer in het openbaar privé