Twitter

Follow Ep_Meijer on Twitter

vrijdag, juni 01, 2007

De grote donorgrol

‘Dames en heren, bij ons in de studio Lisa Levensmoe. Lisa, als ik het goed begrijp, wil je een lichaamsdeel doneren?’

‘Dat klopt. Ik ben namelijk vanaf mijn geboorte terminaal. Dat geldt trouwens voor alle mensen, want dood gaan we allemaal. Bovendien heb ik er toch twee van. Dus kan ik er gerust één missen.’

‘Dat is heel nobel van je, Lisa. Maar je begrijpt natuurlijk wel dat we er een publiciteitsstunt van maken, want ik wil mijn borsthaar aan zoveel mogelijk mensen uit binnen- en buitenland laten zien. Vandaar dat we samen met jou drie kandidaten hebben geselecteerd. Allereerst hebben we Harriët Hartklep. Harriët, vertel ons eens waarom jij Lisa’s lichaamsdeel zou moeten krijgen?’

‘Nou, iedereen zegt dat ik een spontaan mens ben en een inspiratie voor mijn omgeving.’

‘Juist, ja. Onze volgende kandidaat is Martin Maaginhoud. Martin, waarom verdien jij Lisa’s lichaamsdeel?’

‘Mijn familie, kennissen en vrienden prijzen mijn levenslust en beschouwen me unaniem als hun voorbeeld.’

‘Mooi gesproken, Martin. Tenslotte onze derde kandidaat, Karin Kippenlever. Karin, wil jij ons uitleggen waarom Lisa haar lichaamsdeel aan jou moet geven?’

‘Wel, omdat ik boordevol energie zit en hoop geef aan iedereen die me kent.’

‘Oké. Lisa, je hebt nu alle kandidaten een beetje leren kennen. Intussen hebben ook de kijkers per sms hun voorkeur uitgesproken. Harriët gaat aan kop, op de voet gevolgd door Karin, terwijl Martin de minste sympathie heeft verworven. Aan jou de keuze, Lisa.’

‘Lastig, hoor.’

‘Toe, Lisa, houd ons en de mensen thuis niet langer in spanning en spreek het verlossende woord. Dit is het moment suprème. Naar wie gaat je middelvinger?’

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Waren ze je toch te slim af...
groet, gnuk

Ep Meijer zei

Wie niet? Mooie stunt van BNN.

Anoniem zei

En nu nog aftredende politici!

Anoniem zei

En, al donor geworden? Fenno

Anoniem zei

Hahaha, geweldig stukje Ep!!!