Twitter

Follow Ep_Meijer on Twitter

vrijdag, juni 15, 2007

Plan de campagne

Amice (sorry, macht der gewoonte. Ik bedoel natuurlijk gewoon ‘Beste Harry’),

Net als jij kan ik nauwelijks wachten tot het zover is. Eindelijk zullen onze landgenoten zich weer thuis kunnen voelen in Nederland! Wel wil ik je er hierbij op wijzen dat ik je enthousiasme over de nobele sjoelsport niet helemaal deel. Het is waar, er zijn wereldwijd nog maar twee sporten, waarvan de overkoepelende bond nog geen dopingreglement heeft opgesteld: Go en sjoelen. Ik ben het met je eens dat dit iets zegt over jouw passie. Ik moest een traan wegpinken toen ik las over jouw beleving van het sjoelen, de manier waarop je het onbevlekte blazoen van het spelletje (of de sport, zo je wilt, want voor alles wil ik geen ruzie met je) uitdraagt. Maar of we nu meteen voetbal moeten vervangen door sjoelen zodra we aan de macht zijn? Stel het je voor. Zondagavond, bord op schoot en dan geen Ajax, Feyenoord, AZ of PSV op de buis, maar sergeant Bombrief, die misschien voor de 14-de keer in zijn carrière de maximale score van 148 gooit? Laten we reëel blijven, Harry. We moeten het gepeupel natuurlijk wel te vriend houden.

Verder doet het me waarlijk deugd om je te vertellen dat ik allerminst stil heb gezeten. Zoals het een voormalig topambtenaar betaamt, heb ik vooral gelobbyd. En ik heb goed nieuws! Boer Krelis is ook boos op het kabinet. Eerst honderd dagen snuffelen en dan nog niet met een fatsoenlijk beleid op de proppen komen. ‘We willen de kwaliteit van het onderwijs verbeteren.’ Dat soort dingen. Hoe, staat er niet bij. Wat een prutsers. Dat vindt boer Krelis dus ook en het enige dat wij hoeven te doen, is de staatsgreep synchroniseren met zijn opmars naar het Binnenhof. Wie weet komt hij wel met zijn Leopard II-tank! Samen met jouw Apache-helicopters houdt niemand ons tegen. Zoals je ziet, de sterren lijken ons gunstig gezind.

Tot zover het plan de campagne. In de categorie nuttig nieuws: in Noord-Korea worden mensen die in het bezit zijn van een mobiele telefoon in het openbaar geëxecuteerd. Dat lijkt me hier ten lande ideaal, vooral om de kwaliteit van het openbaar vervoer te verbeteren, om in het jargon van ons kabinet te blijven. De conducteur krijgt gewoon een Uzi mee en schiet erop zodra ergens in de stiltecoupé een hippe ringtone klinkt. Het wordt weer fijn in de trein, wat jij?

Hartelijks,

Sicco (ir. S. de Quadsteniet).

PS: stop dit mailtje na lezing in de prullenbak van je computer, want de vijand leest wellicht mee.

Geen opmerkingen: