Twitter

Follow Ep_Meijer on Twitter

zaterdag, augustus 04, 2012

Rampetampen voor het vaderland

Nu de vaderlandse sierbrei-equipe op borgtocht is vrij gelaten, wil ik het met u eens niet over (het gebrek aan) medailles hebben. Nee, dames en heren, ik heb een verheugende mededeling: het lek is boven. Ik citeer uit een lijst met zogenaamd leuke wetenswaardigheden over de Spelen, die het organisatiecomité onder het journaille heeft verspreid om de reportages op te leuken. Let wel. Er wordt in Londen niet alleen 700.000 kilometer aan toiletpapier verbruikt (van hier naar de maan en terug), ook zijn 150.000 condooms in het Olympische dorp verspreid. 150.000, dames en heren. Met andere woorden, ruim 9 per deelnemer. Ervan uitgaande dat alleen mannen zo'n ding, eh, aantrekken, gaat de gemiddelde sporter tijdens zijn of haar verblijf in Londen 18,6 keer van bil. Well excuse me. Staat rampetampen soms ook al op de Olympische agenda? Ik dacht het niet. Het vaderland, diep door de crisis getroffen, heeft zich opgeofferd en iedere cent opzij gezet om de dames en heren sporters optimaal op dit evenement voor te bereiden. En wat krijg je als dank? Ze gaan een beetje liggen wippen. Over focus gesproken, geen wonder dat de prestaties zo tegenvallen. Meneer Botte, ik weet niet of u dit stukje in uw hoedanigheid als voorzitter van het IOC leest, maar ik heb wel een aardige toevoeging voor de Olympische agenda: kapotjeploffen. Vanuit Londen, uw ir. Sicco de Quadsteniet

Geen opmerkingen: