Twitter

Follow Ep_Meijer on Twitter

vrijdag, augustus 31, 2012

Intussen in de winkel

'Dag, ik wil graag een zakje met ongemakkelijke stilte.'

- U treft het niet meneer. De ongemakkelijke stilte is uitverkocht. Kan ik u misschien een plezier doen met een blikje gewapende vrede? Vers ingevlogen vanuit de voormalige Oostbloklanden!'

'Nee, dank u. Ik had me juist zo op ongemakkelijke stilte verheugd. Heeft u niet iets wat erop lijkt?'

- Ik heb nog wel wat hinderlijke aanwezigheid staan. Maar onder en ons gezegd en gezwegen komt die uit Zwambezi. Nou, dan weet u het wel.'

'Juist ja. Een treetje ongevraagd advies dan?'

- Helaas, meneer. Dat mogen we alleen aan vaste klanten verkopen.'

'Wat is dit voor winkel? U wilt mij toch hopelijk niet met lege handen laten vertrekken?'

- Wacht, ik heb het. Iets dat al jaren onder de toonbank ligt te wachten op die ene klant. Alstublieft meneer, een doos vol onbestemd verlangen.'

'Wauw. Dat heb ik ergens altijd al gewild.'

- Wilt u er een papiertje omheen of neemt u het zo mee?'

'Laat ons aan het milieu denken. Ik steek het wel onder mijn arm.'

- Wat u wilt, meneer. Veel plezier ermee!

'Plezier?'

- Niet op voorraad meneer, maar ik kan het wel voor u bestellen.'

Geen opmerkingen: