Twitter

Follow Ep_Meijer on Twitter

vrijdag, september 28, 2007

Pep Talk

‘Hoe het voelt? Alsof ik in een gekkenhuis ben beland. Ik voel me een kat op een heet metalen dak.’

‘Je hebt nu eenmaal je verantwoordelijkheden.’

‘Dat is het nou juist. Die verantwoordelijkheden zijn me opgedrongen. Tachtig procent van de Nederlanders is gelukkig, blijkt uit onderzoek. Ben ik dan de enige die een mes op zijn keel voelt? Alsof het zo’n lolletje is om je de beste jaren van je leven te pletter te werken voor de hypotheek, tussen de files door. Tevreden, dat is tachtig procent van de Nederlandse bevolking misschien. Maar gelukkig? No way! Geluk, dat is vrijheid, ongehinderd door agenda of bezit. Geluk speelt zich in het absolute nu af. In het westen draait alles om meer, later als je groot bent.’

‘Onzin.’

‘Ik heb het gevoel dat je me niet begrijpt.’

‘Nogal wiedes. Je doet alsof je op de maan zit. Keer terug op aarde!’

‘Zie je wel, je begrijpt me niet.’

‘Wat heeft begrijpen met gevoelens te maken? Het probleem met jou is dat je alles rationaliseert.’

‘Ik kan me voorstellen, dat je dat zegt. Maar je vergist je. Aan de basis ligt de paniek. Ik ben als het ware op een verkeerde planeet beland. Zo voelt het echt. Mijn brein werkt als een tomtom. Het helpt me om de ongeschreven regels hier te doorgronden. Ik leer er elke dag weer een beetje bij. Maar het is en blijft de hel, want ik ben en blijf verdwaald.’

‘Wat een gezever. Zorg nu maar gewoon dat je voortaan op tijd op je werk komt.’

Geen opmerkingen: