Twitter

Follow Ep_Meijer on Twitter

vrijdag, juli 06, 2007

Antidopingverklaring

Hierbij verklaar ik dat ik niet uit de snoeppot heb gebietst ten einde mijn prestaties op de fiets te verbeteren. Mocht toch blijken dat ik vals heb gespeeld, dan riskeer ik met het zetten van mijn handtekening een schorsing van twee jaar en een boete ter hoogte van mijn huidige jaarsalaris.

Wat maakt het uit ook? Ze moeten me eerst maar eens zien te betrappen. Als dat al gebeurt, zal ik het gebruik van doping toch stelselmatig ontkennen, zoals wielrenners dat sinds mensenheugenis doen zodra ze tegen de lamp zijn gelopen. Tranen met tuiten zal ik huilen, ten overstaan van de wereldpers, om mijn eerlijkheid te bewijzen. Indien nodig zal ik met doktersattesten komen, waaruit blijkt dat ik het verboden middel in verband met mijn gezondheid nodig had. Als dat niet helpt, gooi ik het op de procedures, waarin mijn advocaten vast wel een onvolkomenheid weten vast te stellen.

Ja, ik teken alles om maar aan de Tour de France mee te mogen doen en ik veeg mijn reet af met valsheid in geschrifte. Wat moet ik anders? De Tour is de hoogmis van het wielrennen. Ik kan er eeuwige roem vergaren en op zijn minst lucratieve contracten voor de kermiskoersen achteraf. Ik zou wel gek zijn als ik om principiële redenen verstek liet gaan.

Voor wie fietsen we trouwens, toch niet voor de officials? Kijk eens naar de miljoenen toeschouwers die de route van La Grande Boucle omzomen of de honderden miljoenen voor de buis. Denkt u nou echt dat het hen een genetisch gemanipuleerde biet kan schelen hoe het komt dat we zo hard fietsen? Welnee. Ze willen bloed zien, bloed, zweet en tranen. Dus werken we ons drie weken lang het snot voor de ogen, door weer en wind, over kasseien waarover je nog geen SUV zou sturen, over cols die zo steil zijn dat normale mensen er hoogtevrees van krijgen. Dus jagen we tijdens de finale van vlakke etappes met zeventig kilometer per uur over verkeersdrempels en langs andere levensgevaarlijke hindernissen. Waarom? Omdat men het van ons vraagt. Ik daag u uit om het op een boterham met pindakaas te proberen. Eens zien of u de eerste week overleeft.

Was getekend,

Een profwielrenner

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Pak je dopingspakket! Ros bespreekt 2 boeken maar niet die van jouw kondigt ie aan in nieuwsshow!
dat kan niet ep!!!!!!!!!!

stuur ze een meel! op zn minst een interview! stel je op als worstelende en bovenkomende schrijver! jij trekt de ploeg!

nieuwsshow@tros.nl

Anoniem zei

Ep, Ros doet wat hij wil (hij heeft al mijn boeken), stuur je boek naar Mieke van der Wey die heeft nog een beetje invloed op hem.

"Mieke, dat weet je toch wel, Rosemoller, die Fortuyn de grond intrapte, is een vreselijk rijk man, een havenbaron, die deed net of hij een arbeider was, om hoger op te komen in de vakbeweging, dat geloof je toch niet!"

'Ja Martin dat weet ik heus wel, ik het trouwens niet aardig dat je hem zo afkat!"