Twitter

Follow Ep_Meijer on Twitter

vrijdag, september 14, 2012

Intussen, in de schilderijenspeciaalzaak

'Dag, ik wil graag een schilderij van een droef paard.'

- Een droef paard zegt u? Mag ik weten waarvoor?'

'Eenvoudig. Ik heb er al één van een droeve hagedis. En nu wil ik ook nog een droef paard aan de muur.'

- Ik zal eens kijken wat we voor u in huis hebben, meneer. Ah, hier, een impressie van een renpaard in volle galop.'

'Dat is geen droef paard.'

- Neemt u me niet kwalijk, meneer, maar hoe ziet u dat?'

'U bent hier de kunstkenner, niet ik. Laat u me nu maar gauw een droef paard zien. Anders besteed ik mijn geld elders.'

- Even kijken. Wat dacht u hiervan?'

'Maar dat is een schilderij van een cavia!'

- Ja, maar wel een cavia die vorig jaar in Londen het wereldrecord droefheid op zijn naam heeft geschreven.'

'Je kunt de ogen niet eens zien.'

- Meneer, u moet op de staart letten.'

'Een cavia heeft niet eens een staart. Weet u wat? Ik neem dit wel.'<'p>

-Maar meneer, dat is een verkiezingsposter van Groen Links!'

Geen opmerkingen: