Twitter

Follow Ep_Meijer on Twitter

dinsdag, januari 12, 2010

De strijdbaarheid van een slechte verliezer


'Dus u beweert dat u niet door het rode licht bent gereden?'
'Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat als het verkeerslicht aan de ene kant van het kruispunt groen is, dit impliceert dat het aan de andere kant rood is.'
'Tegen de politie zei u iets heel anders.'
'Integendeel, ik wil hier overigens nog maar eens benadrukken dat ik de autoriteiten alle medewerking heb verleend.'
'Dus u heeft niet geprobeerd de plaats delict te ontvluchten?'
'Welnee, ik had zin om te joggen.'
'Jokken, bedoelt u?'
'Houdt u op met uw insinuaties. Ik heb in het terzake opgemaakte procesverbaal klip en klaar duidelijk gemaakt dat er mogelijk sprake was van een verkeersovertreding. Mogelijk, hoort u wel? Ik heb er niet eens bij gezegd wie de eventuele pleger van het misdrijf is.'
'Maar de getuigen dan? Er zijn nota bene talloze omstanders die u nog gewaarschuwd hebben toen het licht op oranje sprong!'
'De mening van de buitenwacht lap ik aan mijn laars, met uw welnemen, want die heeft als zodanig niets met de verkeersovertreding te maken.'
'Neemt u me niet kwalijk, hoor. Op camera is vastgelegd hoe u door rood reed, u staat er gekleurd op, het heeft geen zin te ontkennen.'
'Ik geloof het zelf toch?'
'Inderdaad. En u bent de enige die het gelooft. Weet u wat u moet doen? De politiek ingaan!'
'Goed idee, dat ga ik eens over overwegen.'

Geen opmerkingen: