Twitter

Follow Ep_Meijer on Twitter

zaterdag, oktober 04, 2008

Ik heb het niet gedaan


'Doe het nou niet, er komt alleen maar oorlog van en ze gaat vanzelf wel weer op haar bek.'
'Het zou om de waarheid gaan. Eindelijk eens oorlog om iets anders dan geld of olie.'
'Ze zal de waarheid altijd blijven verdraaien, dat weet je toch?'
'Dat besef ik. Intussen ben ik de enige die zich tot nu toe afzijdig heeft gehouden. Ik bleef me zakelijk opstellen terwijl de anderen vechtend over straat rolden. Ik moest mijn tong afbijten telkens als de waarheid geweld werd aangedaan.'
'Geweld?'
'Geweld, ja. Al moet ik toegeven dat ze het heel subtiel doet. Ze speelt een soort schaak met de werkelijkheid. Haar achterban houdt ze tevreden met zoete broodjes en litanieën vol vermoorde onschuld. Er zijn echt mensen die haar op haar woord geloven, mensen die denken dat haar groot onrecht is aangedaan.'
'Ja, terwijl wat ze heeft gedaan, riekt naar oplichting.'
'Oplichting? Welnee, de mensen dragen haar op handen. Weten zij veel dat hun enthousiasme en zucht naar roem misbruikt wordt?'
'Misbruikt? Ze wilde dat bundeltje toch ook tot een succes maken?'
'Ik zal het je nog sterker vertellen. Ik heb eens wat onderzoek gedaan. Ze blijkt geen vaste woon- of verblijfplaats te hebben. Ze treedt louter onder alter ego's op. In het interview in dat gratis ochtendkrantje gebruikte ze ook een pseudoniem. Zogenaamd om een muzikante met dezelfde naam niet in de weg te lopen. Maar ik vermoed dat ze op de vlucht is. Het zou me niets verbazen als er meer mensen zijn die geld van haar krijgen. Dat bundeltje moest haar huid redden, wat ik je brom. Toen duidelijk werd dat de vlieger niet op ging, verstopte ze zich.'
'Maar toen dook ze weer op. En hoe!'
'Inderdaad. Ergens vind ik het nog knap ook, hoe ze het doet. Maar feit blijft dat ze een spin is in een web vol leugens. Dat kan ik niet over mijn kant laten gaan.'
'Ze zal een tijdje erg verdrietig zijn. Daarna gaat ze zoals gebruikelijk alles ontkennen.'
'Okay dan, ik zal er geen stukje aan wijden. Maar als ze zo bezig blijft, komt er een dag dat ik me niet meer kan beheersen. Eerlijk duurt namelijk het langst.'

1 opmerking:

Anoniem zei

Wie hoog vliegt, kan diep vallen.

Er komt een dag dat deze spin in haar eigen web verstrikt raakt en het zou me niet verbazen als ze daarbij wat hulp krijgt.